Selamat Datang

Wednesday 2 November 2011

KEM MEMBACA BI 1MALAYSIA

          Hari ini bermula jam 7.30 pagi telah berlangsung satu acara yang melibatkan semua guru dan murid. Acara yang dimaksudkan ialah acara "Kem Membaca BI  1Malaysia 2011". Majlis ini diadakan di tempat letak kereta.


          Acara hari ini bermula dengan pendaftaran  semua murid untuk mengambil buku cerita Bahasa Inggeris masing-masing. Kemudian, murid di agihkan kepada 2 kumpulan iaitu tahap 1 dan tahap 2 untuk duduk di tempat yang telah disediakan.

         Lebih kurang jam 9.00 pagi, acara rasmi bermula dengan juru acara memulakan acara dengan taklimat kepada semua peserta. Kemudian, acara diteruskan dengan bacaan doa oleh Ustaz Mohd Hairy bagi memberkati majlis pada hari ini. Selepas itu, Penolong Kanan 1, Puan Asiah@Siah memberikan uacapan sepatah dua dan seterusnya merasmikan majlis pada hari ini.

        Tepat jam 9.30 pagi, majlis membaca selama 2011 saat dimulakan dengan paluan drum oleh En. Sugianto dengan kiraan 5,4,3,2,1. Kemudian, murid-murid dan guru memulakan bacaan buku masing-masing selama 33 minit 31 saat.

       Acara berakhir  pada jam 10.04 pagi dan acara bergambar dijalankan untuk dihantar ke PPD sebagai dokumentasi  aktiviti Membaca 1Malaysia

No comments:

Post a Comment