Selamat Datang

Friday 19 August 2011

POST-MOTERM PEMANTAUAN PPD KE SEKOLAH DAN PERKHEMAHAN PERDANA DI ULU BOLE

                 Pada 18 Ogos 2011( Khamis) iaitu kemarin, satu Mesyuarat telah diadakan di Bilik Pemulihan. Mesyuarat tergempar ini membincangkan mengenai Lawatan Pemantauan PPD ke Sekolah. Dengan lawatan itu, satu Post-Moterm harus diadakan untuk memberi maklum balas mengenai komen yang telah diberikan.

                  Dalam Laporan Pemantauan ini, banyak komen yang telah diberikan untuk penambahbaikan. Walaupun begitu, kebanyakan komen yang telah diberikan telah disediakan dan tidak "dilihat"  oleh pihak PPD, pihak sekolah harus memberikan maklum balas di atas perkara  ini.

                 Pada mesyuarat ini juga, Penolong Kanan Ko-Kurikulum telah menyentuh sedikit mengenai perlantikan AJK untuk Perkhemahan Perdana yang akan diadakan di SK.Ulu Bole pada 13-15 September 2011. Beberapa orang guru "dipaksa dan terpaksa"  menerima lantikan dan jawatan yang diberikan walaupun kebanyakan guru mungkin tidak dapat menghadirkan diri ke Perkhemahan Perdana tersebut dengan pelbagai alasan.


               Pada hari ini iaitu 19 Ogos 2011, pihak pergigian telah selesai mengadakan pemeriksaan pergigian kepada semua murid sekolah ini. hasil dari pemeriksaan yang telah dijalankan, ramai murid yang terpaksa ditampal gigi mereka dan ada juga yang terpaksa dicabut gigi mereka kerana masalah yang dihadapi. Murid Tahun 1 pula diberikan Ubat Gigi Colgate dan berus gigi bagi menggalakkan mereka memberus gigi mengamalkan budaya sihat ini.

             Pada jam 2.30 petang hari ini juga, Mesyuarat Perkhemahan Perdana yang melibatkan semua Guru Besar, Penolong Kanan Ko-Kurikulum dan Guru Penasihat Badan Beruniform telah diadakan di PKG Sipitang bagi membincangkan perkhemaham yang akan diadakan kelak. Diharap hasil perbincangan ini akan memuaskan hati semua pihak kelak.

No comments:

Post a Comment