Selamat Datang

Monday 25 April 2011

RMT BERMULA...

           Hari ini, bermula lah Rancangan Makanan Tambahan ( RMT ) di Sekolah Kebangsaan Banting. Murid-murid yang layak untuk mendapat RMT telah membawa "kontena"  masing-masing. Selepas perhimpunan harian, Ketua Kelas dan Penolong Kelas diminta mengumpulkan "kontena"  murid yang layak bagi kelas masing-masing dan diserahkan kepada tukang masak di dapur.

         Memandangkan hari ini adalah hari pertama RMT di sekolah, tukang masak menghadapi sedikit masalah untuk menyusun dan melatakkan "kontena". Disebabkan itu, beberapa orang murid di minta untuk mengangkat meja yang tidak digunakan dan diletakkan berdekatan dapur untuk menyusun atur "kontena"  supaya proses mengisi makanan ke dalamnya menjadi senang.

         Hari ini juga, beberapa orang guru dan AKS tidak ada di sekolah kerana ada urusan masing-masing. Ada guru dan AKS yang berkursus dan ada yang ke PPD untuk urusan tertentu. Walaupun begitu, kelas dapat dilaksanakan dengan baik kerana Penolong Kanan 1 telah membuat membuat jadual guru ganti.

Murid berbaris mengambil makanan RMT

Murid mencari bekas makanan masing-masing
       
 Program Permata Pintar masih diteruskan dengan 2 orang murid Tahun 4 menjawabnya. Sebelum waktu persekolahan tamat tadi, beberapa orang juruteknik datang untuk membaik pulih "Sistem Internet Sekolah". Diharap dengan baikpulih ini, sistem internet sekolah dapat berfungsi kembali dengan baik.

      .

No comments:

Post a Comment