Selamat Datang

Monday 23 May 2011

BERMULA PEPERIKSAAN PENGGAL PERTAMA

                  Pada hari ini, 23 Mei 2011 bermulanya satu ujian yang getir kepada murid Tahun 2 hingga tahun 6  Sekolah Kebangsaan Banting. Pada tanggal ini, Peperiksaan Penggal Pertama bagi mereka telah bermula. Peperiksaan ini akan berlangsung bermula pada hari ini sehingga 26 Mei 2011. Peperiksaan bermula dengan Kertas Bahasa Melayu Kertas 1 dan Bahasa Melayu Kertas 2 bagi tahap 2. Manakala bagi tahap 1 pula murid menjalani peperiksaan Kertas Sains.

              Walaupun kebanyakan murid sibuk dengan peperiksaan, murid-murid tahun 1 tidak menjalani peperiksaan. Hal ini sedemikian kerana mereka semua hanya menjalani penilaian sepanjang tahun oleh guru mata pelajaran masing-masing.

             Peperiksaan hari ini bermula dari jam 8.00 pagi hingga 11.50 pagi. Selepas jam 11.50 pagi, semua murid  Tahun 3 hingga Tahun 6 dibenarkan pulang awal untuk mengulang kaji pelajaran masing-masing.  Bagi murid Tahun 1 dan Tahun 2 pula, mereka dibenarkan pulang awal  selepas waktu rehat memandangkan mereka tiada peperiksaan. Ini kerana dengan ketiadaan mereka semua, murid-murid yang menjalani peperiksaan tidak berasa terganggu dengan kebisingan mereka.

           Guru-guru pula hanya pulang se awal jam 12.40 tengahari iaitu mengikut jadual waktu pulang biasa. Masa yang terluang selepas murid-murid pualng digunakan sebaiknya untuk guru-guru menanda dan memeriksa kertas yang telah dijawab oleh murid.

        Peperiksaan akan bersambung ladi keesokan harinya dengan kertas lain. Semoga ia akan berlangsung dengan baik.




No comments:

Post a Comment