Selamat Datang

Friday 13 May 2011

MINGGU ANTI DADAH PERINGKAT SEKOLAH

               Kemarin, 13 Mei 2011 telah berlangsung satu Karnival Anti Dadah anjuran PPDa SK.Banting. Program ini berlangsung dari jam 7.00 pagi sehingga 11.40 pagi. Antara aktiviti yang telah berlangsung ialah "Nafas Segar"," Mewarna Poster", "Melukis Poster", "Menghasilkan Buku Skrap","Mendeklamasi Sajak"  dan " Teka Silang Kata".

            Acara ini dimulakan dengan aktiviti Nafas Segar dari jam 7.00 pagi sehingga 8.00 pagi. Aktiviti ini tidak dapat dijalankan di medan perhimpunan kerana hujan turun dengan lebatnya. Oleh itu, sebagai langkah alternatif, aktiviti ini dijalankan di dalam kelas tahun 6. Semua murid dikumpulkan di dalam kelas tersebut. Setelah tamat aktiviti Nafas Segar, murid diedarkan dengan air mineral dan diberikan rehat selama 10 minit sebelum aktiviti seterusnya bermula. Setelah itu, murid masuk kelas masing-masing dan guru-guru yang telah di tugaskan untuk aktiviti Mewarna dan Melukis Poster memasuki kelas masing-masing. Aktiviti ini berlangsung sehingga waktu rehat.

           Setelah berakhir waktu rehat, aktiviti Mendeklamasikan Sajak diadakan di kelas Tahun 6. Semua murid di kumpulkan dalam satu kelas dan mereka mendengar peserta-peserta Mendeklamasikan Sajak. Aktiviti ini berlansung selama 1 jam sehingga tamat waktu persekolahan.

       Keseluruhannya, aktiviti  yang telah berlangsung seharian kemarin berlangsung dengan lancar. TAHNIAH  kepada semua guru-guru SK.Banting.

No comments:

Post a Comment