Selamat Datang

Tuesday 13 September 2011

BERMULA UPSR 2011

           Hari ini, bermulalah Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR ) 2011. Peperiksaan bermula dengan Bahasa Melayu Kertas 1. Kemudian, peperiksaan diteruskan dengan Bahasa Melayu Kertas 2. Selepas berehat, murid menghadapi kertas terakhir untuk hari ini iaitu Matematik Kertas 2.

       Seramai 3 orang pengawas ditugaskan menjaga UPSR 2011 di sekolah kami. Mereka terdiri daripada 2 orang guru lelaki dan seorang guru perempuan. Peperiksaan UPSR bermula jam 8.00 pagi dan berakhir sekitar jam 12.30 tengahari.

        Secara keseluruhan, semua murid menyatakan mereka dapat menjawab peperiksaan tersebut dan diharap mereka mendapat keputusan yang baik.

        Pihak sekolah juga telah dilawati oleh wakil Pejabat Pelajaran Daerah Sipitang seramai 2 orang. Mereka datang untuk memantau perjalanan UPSR di sekolah kami. mereka berpuas hari dengan peperiksaan yang dijalankan.

        Suasana sekolah agak sepi kerana semua murid tiada dan ini menyebabkan kebanyakan guru bosan dan ada yang berjalan-jalan mencari makanan di kedai-kedai berdekatan di Sindumin. Hal ini kerana, sekolah tidak ada kantin dan guru-guru terpaksa ke Sindumin untuk mencari sedikit makanan untuk mengalas perut mereka sementara menunggu 12.40 tengahari.

No comments:

Post a Comment