Selamat Datang

Thursday 22 September 2011

SAMBUTAN HARI RAYA DAN MERDEKA SEKOLAH 2011

             Pada hari ini, satu majlis sambutan hari raya dan hari merdeka telah dijalankan dengan sederhana. Majlis ini telah dihadiri oleh wakil Balai Polis Sindumin, wakil Klinik Ibu Dan Anak Banting, Guru Besar SK.Sindumin, Guru Besar SK.Pantai, PK.Kanan KOKUM SK.Kuala Mengalong, Timb.Yang Dipertua PIBG dan Pengerusi JKKK Kampung Sipitang.
ANTARA BASIKAL BERHIAS YANG TURUT BERTANDING
          Majlis sambutan hari ini bermula dengan kehadiran murid SK.Banting dengan basikal berhias mereka dan seterusnya kehadiran para ibubapa ke halaman sekolah. Setiap ibubapa diberikan sekeping nombor untuk cabutan nombor bertuah. Para jemputan pula hadir ke sekolah sekitar jam 9.00 pagi. Setelah para jemputan mengambil tempat, juru acara memulakan acara hari ini.


JURU ACARA YANG BERPENGALAMAN
          Kemudian wakil Balai Polis Sindumin, Guru Besar SK.Banting dan Penolong Kanan KOKUM SK.Banting telah ke tapak pameran basikal untuk menilai dan memberikan markah untuk pertandingan basikal berhias sempena "MERDEKA RAYA"  hari ini.

PARA JEMPUTAN MEBGAMBIL TEMPAT
         Majlis kemudiannya diteruskan dengan bacaan doa oleh wakil JKKK Kampung Sipitang dan nyanyian lagu "negaraku"  dan "sabah tanah airku" .Majlis diteruskan lagi dengan  ucapan alu-aluan oleh Guru Besar SK.Banting
BACAAN DOA SELAMAT
         Majlis diteruskan lagi dengan nyanyian lagu kemerdekaan dan laungan kemerdekaan yang diketuai oleh Encik Dahli. Selepas itu, guru besar menyerahkan cek replika Pusat Zakat Sabah kepada wakil ibubapa.
NYANYIAN LAGU KEMERDEKAAN
         Majlis kemuncak sambutan hari ini diteruskan lagi dengan cabutan-cabutan teket bertuah untuk murid setiap kelas, guru dan AKS dan jemputan.

 
         

            Kemudian penyampaian hadiah "basikal merdeka berhias" dan 'duit raya" telah dijalankan dengan guru kelas menyampaikan kepada murid kelas masing-masing.

JOHAN BASIKAL BERHIAS

         Akhir sekali, acara yang ditunggu-tunggu telah tiba iaitu acara jamuan makan. Semua jemputan, guru dan jemputan telah dijemput untuk menjamu selera masing-masing di tempat yang telah dikhaskan.

PARA IBU MENJAMU SELERA

PARA BAPA MENJAMU SELERA

MURID MENJAMU SELERA
       

No comments:

Post a Comment