Selamat Datang

Monday 10 October 2011

SELESAI KURSUS KSSR PENDIDIKAN KESIHATAN DAN DUNIA SAINS & TEKNOLOGI

        Hari ini selesai lah Kursus KSSR untuk Pendidikan Kesihatan dan Dunia Sains & Teknologi. Kursus ini bermula dari 5 Oktober 2011 sehingga 10 Oktober 2011. Keesokan harinya, bermula lagi siri ke-4 KSSR iaitu untuk Dunia Muzik dan Dunia Seni Visual.

        Disebabkan bilangan guru yang tidak mengcukupi di setiap sekolah, ada di antara guru yang berkursus hari ini akan menghadiri lagi kursus pada keesokan harinya sehingga 16 oktober 2011 selama 4 hari.

       Dapatan dari kursus selama 4 hari ini akan di gunapakai pada tahun depan untuk setiap matapelajaran KSSR. Jurulatih Utama juga berharap agar ilmu yang didapati pada kursus selama 4 hari akan disebarkan kepada guru-guru lain di sekolah.

      Dengan KSSR yang akan dilaksanakan bagi Tahun 1 dan Tahun 2, maka bertambahlah tugas "pengkeranian"  bagi guru matapelajaran teras dan elektif bagi tahun 1 dan tahun 2. Walaupun begitu, setiap guru akan memikul tanggungjawab ini demi anak didik yang akan dibentuk dan dilatih supaya mereka akan menjadi insan yang berguna kelak.

No comments:

Post a Comment