Selamat Datang

Thursday 20 October 2011

TEORI DAN PRAKTIKAL DALAM PENDIDIKAN JASMANI KSSR TAHUN 2

          Selama 2 hari bermula kemarin dan hari ini, para peserta Kursus KSSR Pendidikan Jasmani Tahun 2 telah didedahkan dengan teori dan praktikal untuk dilaksanakan di sekolah kelak. Kami dibimbing oleh 3 orang Jurulatih Utama iaitu Cik Nurdini Adibah dari SK. Mesapol ( PPD Sipitang), Encik Awang Mohd Salim ( PPD Beaufort ) dan Encik Yusman ( PPD Kuala Penyu ).

          Aktiviti yang dijalankan bersama Jurulatih Utama merangkumi Pergerakan Asas, Kemahiran Pergerakan  ( Lokomotor & Bukan Lokomotor ), Kemahiran ( Manipulasi Alatan ), Gimnastik Asas, Pergerakan Berirama dan Akuatik @ Rekreasi.

         Sepanjang aktiviti praktikal yang dijalankan selama 2 hari ini, banyak ilmu dan input baru yang diperolehi oleh para guru untuk di bawa ke sekolah kelak. Walaupun kami sedikit kepenatan kerana terpaksa menjiwai  pelajar tahun 2, tetapi kami gembira melakukan aktiviti yang di arahkan oleh Jurulatih Utama.

        Keesokan harinya, kami akan didedahkan dengan Penilaian Berasaskan Sekolah ( PBS ) dan cara memberi pelajar Band. petang esok juga akan diadakan Majlis Perasmian Penutup menandakan selesainya Kursus Standard Sekolah Rendah ( KSSR ) Tahun 2 untuk semua subjek pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment