Selamat Datang

Monday 3 October 2011

MINGGU PEPERIKSAAN SIJIL RENDAH UGAMA ( SRU)

       Bermula hari ini sehingga sabtu ini, satu peperiksaan SRU telah berlangsung. Peperiksaan ini melibatkan pelajar Tahun 5 dan Tahun 6 yang mengambil SRU. Peperiksaan ini berlangsung di Sekolah Ugama Pantai, Sipitang.

       Pada dasarnya,  6 orang murid tahun 6 dan 11 orang murid tahun 5 mengambil peperiksaan ini. Hal ini menyebabkan  kelas tahun 5 dan tahun 6 lenggang dan beberapa orang murid yang tidak mengambilnya tidak dapat belajar dengan baik kerana kekurangan ahli.

       Beberapa orang guru juga tidak dapat hadir ke sekolah kerana pelbagai alasan. Guru besar sendiri tidak dapat hadir ke sekolah hari ini disebabkan sakit perut. Puan Mahani pula tidak dapat hadir kerana banjir di Bukau. Manakala, Puan Musliawati dan Puan Normah tidak hadir ke sekolah kerana terpaksa menghadiri Kursus KSSR tahun 2 untuk Pendidikan Islam dan Pendidikan Moral di PKG Sipitang.

       Dengan ketidakhadiran guru ini, beberapa waktu di kelas tidak ada guru dan guru-guru lain terpaksa mengantikan seketika kelas tersebut dengan memberikan beberapa kerja supaya tidak bising.

       Minggu ini juga aktiviti 1M1S akan bermula kembali setelah berhenti rehat selama sebulan pada bulan puasa. Walaupun murid tahun 5 dan tahun 6 tidak mengcukupi, tetapi aktiviti akan diteruskan juga dengan murid yang tinggal.

        2 orang murif tahun 5 ( 1 Lelaki dan 1 Perempuan ) dan 2 murid tahun 4 ( 1 Lelaki dan 1 Perempuan )  akan mewakili sekolah ke Perkhemahan perdana 1M1S di SMK. Sindumin pada 5 Oktober sehingga 7 Oktober 2011. Mereka akan bermalam di sana selama 3 hari 2 malam.

        Diharap semua perancangan aktiviti untuk minggu ini akan berlangsung dengan lancar dan baik.

No comments:

Post a Comment