Selamat Datang

Monday 18 July 2011

KUIZ KESIHATAN PERINGKAT ZON SELATAN..

             Hari ini bertempat di SJK Chung Hwa Sipitang telah berlangsung satu acara iaitu Pertandingan Kuiz Kesihatan Peringkat Zon Selatan. Wakil sekolah  yang terlibat dalam pertandingan ini ialah dari Daerah Sipitang, Daerah Beufort, Daerah Kuala Penyu dan Daerah Papar.





             
          Pertandingan ini bermula pada jam 9.00 pagi dan berakhir pada jam 12.00 tengahari. Sebanyak 6 pusingan telah dijalankan. Setelah tamat pertandingan, Daerah Papar menggondol hadiah tempat pertama dengan 23 markah, tempat kedua pula dimenangi oleh Daerah Beufort dengan 12 markah manakala tempat ketiga dimenangi oleh Daerah Sipitang dengan memperolehi markah sebanyak 10 markah dan Daerah Kuala Penyu memperolehi 2 markah dan menduduki tempat keempat.

         Pertandingan Kuiz Kesihatan ini telah dirasmikan oleh Pegawai Pelajaran Daerah Sipitang iaitu Encik Abdul Razak Abdul Karim. Beliau sangat berpuas hati dengan penganjuran pertama oleh pihak penganjur Daerah Sipitang dan berharap kuiz seperti ini dapat diadakan lagi pada masa akan datang untuk memberikan informasi dan pengetahuan kepada semua pihak terutama pelajar sekolah di Daerah Sipitang.


      Bagi murid Tahun 6 Sekolah Kebangsaan Banting, mereka telah di bawa melawat ke Sekolah Menengah Kebangsaan Sindumin untuk menghadiri Bengkel Menjawab Soalan UPSR dan mereka diiringi oleh 2 orang guru iaitu Puan Ivy J.James dan Encik Sugianto Panus. Mereka akan berbincang jawapan EXCEL 2  yang baru diadakan minggu lepas.

No comments:

Post a Comment