Selamat Datang

Monday 18 July 2011

Lawatan Mantan Guru SK.Banting

           Pada hari ini, Sekolah Kebangsaan Banting telah dilawati oleh mantan guru iaitu Cikgu Yusop. Beliau telah mengajar di sekolah ini pada zaman 1990-an dan kini mengajar di SK.Kebawang. Lawatan beliau adalah untuk bertanya khabar dan berbincang sedikit dengan Guru Besar mengenai program yang telah dirancang oleh pihak PPD.

          Pada perhimpunan pagi hari ini juga, dua orang murid Doktor Muda telah memberikan penerangan dan demontrasi Cara Menggosok Gigi yang betul. Hal ini memandangkan kebanyakan murid belum mengetahui cara menggosok gigi yang betul.

           Hari ini juga, penggunaan alatan ICT telah dimulakan dengan pennggunaan Bilik Akses untuk TMK dan penggunaan projektor bagi P&P. Penggunaan ICT ini adalah satu langkah yang baik untuk perkembangan dan pengetahuan ilmu ICT kepada murid-murid. Dengan ini, murid mengetahui tentang alatan ICT dan cara penggunaannya. Diharap guru lain juga mengikuti langkah ini dengan memperkenalkan lagi alatan ICT kepada murid.

         Keesokan harinya, murid-murid Tahun 6 akan menghadiri bengkel Bahasa Inngeris di SMK. Sindumin sehingga tengahari. Murid-murid ini akan diiringi oleh 2 orang guru iaitu Puan Ivy J.James  dan Encik Sugianto Panus.

No comments:

Post a Comment