Selamat Datang

Tuesday 12 July 2011

LATIHAN 1 MURID 1 SUKAN

                  Bermula jam 7.20 pagi sehingga 8.20 pagi, sesi sukan 1M1S telah bermula dengan latihan asas telah diberikan oleh guru berkenaan. Memandangkan guru yang melatih murid masih "fresh"  dengan ilmu yang dituntut minggu lepas, hanya guru yang menghadiri kursus sahaja yang kelihatan di padang melatih murid dan guru-guru lain kelihatan di tepi padang dan di dalam bilik guru. Hal ini memang seperti yang dijangkakan memandangkan guru-guru lain tidak tahu apa yang hendak diajar kepada murid dan langkah terbaik adalah duduk di dalam bilik guru atau di tepi padang sahaja sambil melihat apa yang guru lain buat.

                Bermula hari ini juga, jadual waktu kelas telah berubah sekali lagi dan murid-murid kebanyakan pening dengan jadual baru tetapi mereka tetap dapat meneruskan sesi P&P seperti yang sepatutnya.

               Pada hari ini juga, pihak sekolah telah mendapat lawatan daripada pihak Sekolah Menengah Kebangsaan Sindumin yang di wakili oleh Pengetua dan Penolong Kanan HEM. Tujuan kedatangan mereka ke sekolah adalah untuk memantau dan mengambil maklumat awal dari pihak sekolah tentang murid tahun 6 memandangkan murid-murid ini akan ke sekolah mereka pada tahun hadapan. Mereka juga merancang satu program khas untuk tahun 6 terutamanya dalam  Bahasa Inggeris yang akan diadakan pada 19 Julai 2011 di SMK. Sindumin.

             Murid tahun 6 juga akan mengghadiri satu bengkel menjawab soalan di SK.Lubang Buaya pada 20 dan 21 Julai 2011 selama 2 hari merangkumi 4 mata pelajaran Bahasa Melayu Kertas 2, Matematik Kertas 2, Sains Bahagian B dan Bahasa Inggeris. Untuk setiap mata pelajaran, 2 orang guru akan mengiringi murid ke SK. Lubang Buaya. Oleh itu, seramai 8 orang guru akan keluar dari sekolah ke SK.Lubang Buaya selama 2 jam untuk setiap mata pelajaran.

              Diharap program yang telah dirancangkan ini berjaya dengan jayanya dan semua murid mendapat manafaat darinya.

No comments:

Post a Comment