Selamat Datang

Friday 22 July 2011

SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT DAERAH SIPITANG 2011

               Hari ini bertempat di SMK.Pengiran Omar 2 telah diadakan satu Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah 2011. Majlis bermula jam 8.30 pagi dengan semua guru daerah sipitang melaporkan diri dengan mengisi kehadiran sekolah masing-masing. Lebih kurang jam 9.00 pagi, Pegawai Pelajaran Daerah dan Ketua Sektor di JPN Sabah telah sampai dan majlis dimulakan.


               Majlis Dimulakan dengan nyanyian Lagu "Negaraku" dan Lagu " Sabah". Kemudian majlis diteruskan dengan bacaan doa. Selesai bacaan doa, Tuan Pegawai Pelajaran Daerah memberikan ucapan alu-aluan untuk menyambut kehadiran ketua Sektor Pengurusan Akademik JPN Sabah ke Daerah Sipitang untuk pertama kalinya.

             Setelah selesai ucapan Pegawai PPD, Ketua Sektor memberikan sedikit ucapan  dan seterusnya merasmikan Program Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah. Kemudian, beliau menyampaikan sijil kepada guru-guru yang mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (  APC )  2010.

          Selesai penyampaian sijil, Ketua Sektor dan pegawai PPD di persilakan duduk di tenpat yang dikhaskan  dan upacara menaikkan bendera dilakukan oleh wakil guru dari SMK.pengiran Omar 2. Seterusnya, majlis diteruskan dengan bacaan ikrar oleh semua guru yang diketuai oleh Pengetua SMK.pengiran Omar.


         Persembahan koir oleh guru-guru SMK. Padang Berampah menyusul selepas itu. Mereka semua mempersembahkan 3 buah lagu iaitu Lagu Guru Malaysia, Lagu Tema Hari Guru 2011 dan Lagu Warisan. Setelah habis persembahan guru-guru ini, murid-murid dari SK. Merintaman mempersembahkan satu lagu untuk para guru iaitu "Terima kasih Cikgu".

        Kemudian, Penyampaian Anugerah Pesara Pendidikan dan Anugerah Tokoh Guru Daerah Sipitang 2011 dilakukan. Mereka dianugerahkan dengan sijil dan sedikit cenderahati dari pihak PPD.







No comments:

Post a Comment