Selamat Datang

Saturday 2 July 2011

LARIAN 1 MURID 1 SUKAN 1 MALAYSIA

            Pada Hari ini, satu acara yang melibatkan seluruh negara telah berlangsung. Acara tersebut ialah Larian 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia. Acara ini bermula jam 7.00 pagi dengan pendaftaran peserta yang terdiri daripada murid-murid, guru-guru dan ibubapa. Kesemua  peserta mendaftarkan diri kepada guru yang bertugas iaitu Cik Nuraini Binti Haji Hamit. Seterusnya, semua peserta berkumpul di tapak berhimpunan pagi untuk acara ucapan alu-aluan oleh Guru Besar, bacaan doa dan senamrobik.

          Tepat jam 7.45 pagi, acara pelepasan acara larian dilakukan oleh Guru Besar SK.Banting, Encik Zainal Bin Abu Bakar. Setelah acara berlari selesai, semua peserta diberikan air mineral untuk menghilangkan haus berlari mereka dan seterusnya semua dikumpulkan di tapak perhimpunana untuk sesi bergambar.

MURID-MURID MENDAFTAR

IBUBAPA MENDAFTAR

MURID-MURID BERKUMPUL DI TAPAK PERHIMPUNAN

GURU BESAR MENBERI KATA ALUAN

MURID MENDENGAR TAKLIMAT

ACARA PEMANASAN

MURID MELAKUKAN PEMANASAN
 
IBUBAPA MELAKUKAN PEMANASAN JUGA


MURID BERSIAP UNTUK PELEPASAN

ACARA PELEPASAN BERMULA

SEMUA MULA BERLARI

ANTARA GURU YANG BERLARI

ANTARA IBUBAPA YANG TURUT BERLARI

MURID DIBERI MINUMAN SETELAH BERLARI

SESI BERGAMBAR SELESAI BERLARI

ACARA "Soccer Crab"
        Selesai semua acara larian, murid-murid Tahap 2 dikumpulkan dan dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk Pertandingan " Soccer Crab"  yang terdiri daripada 5 orang setiap kumpulan. Acara ini berlangsung dengan sangat lama sehingga jam 11.00 pagi. Murid-murid sangat gembira dan seronok dengan aktiviti yang telah dijalankan. Selesai sahaja acara " Soccer Crab"  ini, semua murid dibenarkan pulang dan berakhirnya semua acara hari ini  Sempena Larian 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia.

No comments:

Post a Comment